Nasze przedszkole jest przyjazne dzieciom,stwarza im
warunki wszechstronnego rozwoju osobowości
Stosuje zindywidualizowane działania wychowawcze i dydaktyczne, wynikające z potrzeb i możliwości rozwojowych każdego dziecka, dzięki czemu nasi wychowankowie są przygotowani do podjęcia nauki w szkole, do odnoszenia sukcesów na miarę swych możliwości.

Działania pedagogiczne w naszym przedszkolu sprawiają, że dzieci:
- czują się bezpiecznie, uczą się bezpiecznych zachowań w różnych sytuacjach,
- samodzielnie wykonują czynności związane z samoobsługą, troszczą się o swoje otoczenie,
- poznają świat przyrody, uczą się ją szanować, są wdrażane do zdrowego stylu życia,
- uczestniczą w zabawach, które pozwalają im zaspokoić potrzeby ruchu oraz badania i doświadczania rzeczywistości,
- uczą się zgodnego współdziałania i wykonywania przydzielonych ról i zadań,
- aktywnie poznają najbliższe środowisko, przeżywają radość z odkrywania ciekawych zjawisk i sytuacji, są ciekawe świata,
- wypowiadają się i wyrażają swoje emocje poprzez muzykę, formy teatralne i sztuki plastyczne,
- uczą się koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałości,
- żywo reagują na losy bohaterów literatury dziecięcej, analizują i oceniają ich zachowania, ustalają i wdrażąją reguły postępowania w społeczności dziecięcej, podejmują próby rozwiązywania sytuacji konfliktowych
- cieszą się z własnych osiągnięć i odczuwają satysfakcję z samodzielnie wykonanych zadań.
Przedszkole w trosce o jednolite oddziaływania wychowawcze współpracuje z rodzicami w realizacji przyjętych kierunków pracy z dziećmi, a także uzgadnia sposoby wspomagania i korygowania ich rozwoju.
Rodzice są partnerami w procesie wychowania dzieci oraz współgospodarzami w kreowaniu przedszkolnej rzeczywistości. Nasza kadra pedagogiczna jest otwarta na potrzeby dzieci, zaangażowana w tworzenie jak najlepszych warunków rozwoju każdego wychowanka. Nauczyciele ciągle doskonalą swe umiejętności zawodowe, wzbogacają warsztat pracy, poszukują nowych, ciekawych rozwiązań dydaktycznych.
Współpracujemy ze środowiskiem lokalnym i instytucjami działającymi na rzecz dzieci.
Przedszkole w realizacji koncepcji pracy oferuje:
różnorodne metody uczenia się, które inspirują dzieci do podejmowania twórczej aktywności, a w szczególności:
- dramę,
- metodę projektu,
- metodę rozwijania pojęć matematycznych E. Gruszczyk – Kolczyńskiej,
- burzę mózgów,
- gry dydaktyczne,
- pantomima,
- promyczkowe uszeregowanie,
- kula śniegowa,
W przedszkolu prowadzone są zajęcia z języka angielskiego
Treści programowe, metody i techniki pracy wykorzystują naturalną ciekawość dziecka. Tematyka i materiały dydaktyczne związane są z otaczająca dzieci rzeczywistością. Założeniem naszej koncepcji nauczania jest wielopłaszczyznowość, co pozwala dziecku na aktywne uczenie się języka, z wykorzystaniem wszystkich zmysłów. Wiek przedszkolny to optymalny czas do bezstresowego, naturalnego i zabawowego przyswajania języka.
Dzieci przyswajają język naturalnie, jest to proces zbliżony do przyswajania języka ojczystego. Nauka języka w tym okresie stymuluje rozwój ogólnej inteligencji dziecka. W celu najefektywniejszego wspierania rozwoju intelektualnego i emocjonalnego u dzieci, stosowane przez nas metody nauczania są w pełni dostosowane do form aktywności typowych dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Wprowadzane treści są ściśle skorelowane z podstawą programową
wychowania przedszkolnego
najczęściej stosowane metody i techniki pracy z dziećmi, które odpowiadają indywidualnym potrzebom dzieci:
- piosenki,
- gry i zabawy językowe,
- opowiadanie historyjek lub czytanie bajek
- drama i pantomima,
- zabawy ruchowe ćwiczenia relaksacyjne,
- zabawy plastyczne,
- elementy muzyczne, ułatwiają dzieciom zapamiętywanie słów i zwrotów, uspakajają, wprowadzają relaksującą atmosferę, rozwijają też wrażliwość i inteligencję emocjonalną dziecka.
Przedszkole
posiada:
- atrakcyjną i dobrze wyposażoną bazę dydaktyczną,
- sprzęt sportowo- rekreacyjny, konstrukcyjny, plastyczny, który pozwala na zaspokajanie dziecięcej ciekawości, rozwijanie zainteresowań i zdolności,
- odpowiednio urządzone i wyposażone, bezpieczne i estetyczne oraz przyjazne dziecku pomieszczenia przedszkolne,
- sprzęt sportowo-rekreacyjny na terenie budynku i terenie przedszkolnym oraz basen.
Doskonała baza umożliwia realizację podstawy programowej z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci oraz oczekiwań rodziców.
Systematycznie organizowane wycieczki i warsztaty zajęciowe wzbogacają ofertę dydaktyczną naszej placówki.
Wszystkie dzieci są objęte profilaktyczną opieką psychologa i logopedy, którzy prowadzą indywidualną specjalistyczną terapię.
Nasze przedszkole posiada własną kuchnię. Nasz personel przygotowuje urozmaicone posiłki z zachowaniem zasad dietetyki i zdrowego żywienia dzieci.
Gdańsk, sierpień 2010 r.