OKRES EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ JEST W ŻYCIU
DZIECKA NIEZWYKLE ZNACZĄCYM ETAPEM.
To właśnie w tym czasie konstytuuje się jego osobowość i decydują się jego dalsze losy na ścieżce kształcenia. Przypadająca na ten okres szczególna wrażliwość, a wraz z nią chłonność umysłu dziecka sprawia, że jest ono w stanie przyswoić wiele niezbędnych w dalszym życiu umiejętności, a także zgromadzić w swoim umyśle zbiór zasad moralnych, które pomogą mu stać się mądrym, silnym i wartościowym człowiekiem. Żeby tak się stało potrzeba odpowiednio poprowadzonych działań, które ukierunkują dziecko i wspomogą je w harmonijnym rozwoju.
CELEM PODEJMOWANYCH PRZEZ NASZĄ
SZKOŁĘ DZIAŁAŃ JEST:
W PRACY WYCHOWAWCZEJ I DYDAKTYCZNEJ DĄŻYMY DO TEGO, ABY DZIECKO WRAZ Z JEGO ZALETAMI I SŁABOŚCIAMI, POWODZENIAMI I POTKNIĘCIAMI
CZUŁO SIĘ W ŚRODOWISKU SZKOLNYM AKCEPTOWANE, ABY MIAŁO POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA.
Pragniemy, aby każde dziecko miało okazję do odnoszenia swoich chociażby najmniejszych sukcesów. Uczymy ich dostrzegania własnych zalet, kształtujemy poczucie własnej wartości, samodzielności, obowiązkowości i odpowiedzialności. Zależy mam na tym, żeby dzieci umiały współistnieć ze sobą w grupie w zgodzie i przyjaźni tak, by mogły stworzyć zgraną „drużynę”. Niezbędne do tego będzie wypracowanie umiejętności efektywnej komunikacji. Rozumiemy przez to rozmawianie o swoich uczuciach i emocjach, manifestowanie swoich potrzeb z jednoczesnym szacunkiem do potrzeb innych. Jesteśmy przekonani, że pomoże to dzieciom uniknąć niepotrzebnych sytuacji konfliktowych, a jeżeli już takie by zaistniały – konstruktywnie je rozwiązać.
W PRACY Z DZIEĆMI BĘDZIEMY STOSOWAĆ WZMOCNIENIA POZYTYWNE, POCHWAŁĘ USTNĄ I PISEMNĄ, ZACHĘTĘ, SZCZERĄ ROZMOWĘ, ZAWIERANIE UMÓW
Żeby dana społeczność dobrze funkcjonowała niezbędne są reguły, których jej członkowie przestrzegają. Dlatego też pracę wychowawczą rozpoczynamy od ustalenia z dziećmi zasad obowiązujących w grupie. Uważamy, że ułatwią nam one wspólne funkcjonowanie, szczególnie wówczas, gdy to głównie dzieci będą ich twórcami. Niezbędnym warunkiem prawidłowego przebiegu procesu nauczania i wychowania jest współpraca z rodzicami. Przez współpracę rozumiemy przede wszystkim dialog, partnerstwo, współdziałanie, wzajemne zaufanie i wsparcie. Rodzice i nauczyciele mają przecież wspólny cel działania, a jest nim dobro dziecka.
SZKOŁA W REALIZACJI KONCEPCJI OFERUJE:
AUTORSKA KONCEPCJA DYDAKTYCZNA REALIZOWANA W NASZEJ SZKOLE
Dzieci w naszej szkole są szczęśliwe, ponieważ dbamy o ich wszechstronny rozwój: