OFERTA HAPPY KIDS OSOWA DLA KLAS VII-VIII
SŁOWO OD ZAŁOŻYCIELI
Naszą misją jest rozwijać młodych ludzi posiadających aktywne i kreatywne umysły, zdolność rozumienia i współodczuwania z innymi oraz odwagę by działać w zgodzie z tym w co wierzą. Nacisk kładziemy na całościowy rozwój każdego dziecka: duchowy, moralny, intelektualny, społeczny, emocjonalny i fizyczny.
MISJA SZKOŁY W CODZIENNYCH DZIAŁANIACH
SYLWETKA ABSOLWENTA SZKOŁY HAPPY KIDS OSOWA
Veritate, Scientia, Labore [Prawda, Nauka, Praca]
Absolwent KLASY VIII samodzielnie funkcjonuje w otaczającym go świecie. Łatwo nawiązuje kontakty, ma swój krąg przyjaciół. Ma pozytywne podejście do życia, wierzy w siebie i swoje możliwości. Ma określone zainteresowania, które pomogą mu w wyborze dalszej drogi kształcenia.
Jest autonomiczny- potrafi sobie stawiać cele i je realizować. Korzysta z różnych źródeł wiedzy. Sprawnie posługuje się nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi.
Jest otwarty – dobrze współpracuje w grupie. Rozumie zasady demokracji: potrafi dyskutować, dostosowując się do obowiązującej formy rozmowy. Umie poszukiwać kompromisowych rozwiązań.
Jest odpowiedzialny – zdaje sobie sprawę z możliwości następstw różnych działań. Gotów jest ponosić odpowiedzialność za swoje postępowanie i decyzje – potrafi przyznać się do błędu i wykazuje odwagę cywilną. W działaniu zwraca uwagę na bezpieczeństwo, wykazuje poczucie odpowiedzialności za efekty pracy grupy.
Jest ciekawy świata – stale poszerza swoje wiadomości na temat zjawisk i zależności występujących w świecie.
Jest krytyczny – z dystansem podchodzi do uzyskanych informacji, potrafi je weryfikować, w oparciu o alternatywne źródła wiedzy. Odróżnia fikcje od świata realnego w przekazach medialnych.
Jest rozważny – potrafi przewidywać zagrożenia w sytuacjach nowych. Ma ugruntowane nawyki higieniczne, planuje swoją pracę i wypoczynek. Wykazuje stosowaną aktywność fizyczną.
Jest prawy – rozróżnia dobre i złe uczynki w oparciu o system wartości, obowiązujący w jego otoczeniu. Umie stopniować oceny moralne i dokonywać wyboru w sytuacjach trudnych i niejednoznacznych.
Jest tolerancyjny – rozumie, że różnice między ludźmi są czymś naturalnym. Ze zrozumieniem traktuje różnice wynikające z różnych możliwości, motywacji oraz odmienności kulturowej.
Jest punktualny – dotrzymuje terminów, sprawnie posługuje się czasem, planując swoje zajęcia. Szanuje czas swój i innych ludzi.
Języki obce to nasza specjalność!
• Autorski program nauczania języka angielskiego 5 godzin tygodniowo od klasy I
• Konwersacje z języka angielskiego, 1 godzina tygodniowo- podział na grupy
• Język niemiecki 2 godziny tygodniowo
• Język hiszpański 2 godziny tygodniowo (dla chętnych- fakultet humanistyczny)
• Posiadamy autorską metodę dobrej praktyki pedagogicznej ENGLISH MAKES KIDS HAPPY, której priorytetami są:
• Język angielski jako narzędzie w zdobywaniu wiedzy.
• Wykorzystanie j. angielskiego w sytuacjach codziennych.
• Rozwijanie naturalnej ciekawości poznawczej.
• CLIL(Content Language Integrated Learning), (interdyscyplinarność).
• Kształtowanie kompetencji miękkich (Life skills).
Szeroko rozbudowana sekcja CLIL pozwala na:
• korelację z wszystkimi przedmiotami w kl. IV-VI,
• budowanie holistycznej wizji świata,
• wykorzystanie różnorodnych metod pracy, ze szczególnym uwzględnieniem pracy projektowej,
• zainteresowanie wszystkich uczniów,
• kształtowanie pozytywnego podejścia uczniów do własnej pracy i odpowiedzialności za własną edukację, co nierozerwalnie łączy się
z drugim założeniem naszej pracy, a mianowicie
Life Skills, czyli:
• umiejętność prezentacji- praca projektowa, prezentacje indywidualne na dowolny temat i prezentacje książek przeczytanych w języku angielskim,
• myślenie krytyczne i planowanie- praca projektowa, prezentacje indywidualne na dowolny temat, krytyczna ocena pracy własnej
i kolegów,
• umiejętności podstawowe- czytanie, pisanie, słuchanie, liczenie w języku obcym (szczególny nacisk na sytuacje z życia codziennego np. wizyta u lekarza, zakupy, duże cyfry i procenty, restauracja, praca z mapą, pytanie o drogę, sugerowanie i prośby, rozmowy telefoniczne, wyrażanie opinii itp.)
• niezależność- prezentacje na dowolny temat, webquest,
• rozwiązywanie problemów- gry edukacyjne, samodzielne przygotowanie zadań dla kolegów,
• komunikacja- praca nad precyzyjnym wyrażaniem myśli, wdrażanie do świadomości językowej, nacisk na poprawność gramatyczną wypowiedzi, zarówno w trakcie krótkich ćwiczeń komunikacyjnych jak i w trakcie prezentacji projektów,
• kreatywność- samodzielne tworzenie ćwiczeń, opowiadań, projektów, prezentacji multimedialnych,
• IT- webquesty, prezentacje multimedialne, samodzielne przygotowanie wycieczki do Londynu przez kl. VI,
Zapewniamy możliwość przystąpienia do egzaminów certyfikatowych dla chętnych uczniów